Friday, April 9, 2010

FiNaL YeAR ProJecT

Apakah yang dimaksudkan dengan Final Year Project??
Sila kemukakan jawaban yang tepat dan bernas...
Mengikut Prof Dr. Rodhiah Zainon....
"FYP adalah sejenis senaman yang dapat membantu untuk mengembangkan otak dan segala sel2 saraf..Ketika berfikir macam mana nak wat FYP, ketika segala neurons dalam otak akan berkomunikasi untuk memastikan segala permasalahan dapat diatasi...ish.. Dalam erti kata lain otak2 kena la berfungsi dengan baik..
Tapi benarkah otak aku berfungsi dengan baik??? musykil2...huhuhuhu..macam mana ni.. FYP tak siap lagi...tensennya..
SAtu lagi soklan yang tercetus dari salah satu neurons aku... Kenapa perlu ada FYP.. tapi tiba2 terdengar suara Dr. Liyana Azmi.." sbb ada Final year students... WAh.. JAwapan yang tepat..
Maybe da termaktub dalam skema..
Skema?? apa itu skema?? adakah sejenis makanan???minuman??uish serabut tul aku...
PAda masa sekarang aku berada DAlam PDL lab... kenapa PDL lab??
aku sedang memerhatikan DR. Liyana DAn Dr. Azlyn bertungkus lumus menyiapkan TELEMANIPULATOR... apakah itu???
jom kita tanya Dr. Azlyn.. menurut beliau... ada sua link.. satu slave satu master.. Master kecik dari slave.. ish boleh ke?? bila master bergerak, slave pun bergerak.. guna internet..
Menurut Dr. Liyana... "Telemanipulator berfungsi menggunakan C programming.. Guna dua PIC. satu untuk master. satu untuk slave...Master terima input dari user..pastu dia sent kat slave.. slave plak bagi la output...
Itulah kehebatan kedua2 orang Dokter kita pada hari ni... Ingat bukan dokter spital tu... para pengkaji dan penyelidik ini sedang memastikan master benar2 menghatar maklumat kepada slave... so slave.. ko jgn nak mls2..ikut je cakap si master tu...
Itu saja interview bersama Dokter2 berkenaan.. Asal la neurons korang hebat sangat sehingga mencetus idea yang sangat bermanfaat dan berkesan..kalau nak tau aplikasi telemanipulator..online sendiri...
Pasni aku akan interview Dr. Awa Dan Dr. Elle...tajuknya...erm..nnt la aku tanya.. Diorang g cari mknn kat HS.. Pastu diorang tggl aku...
wei, tgg r...:(
happy reading.....arigato...

3 comments:

  1. FYP exist coz of final year student. tp budak econs/HS/IRK tak buat FYP pon...WHYYYYYY?????
    kite bru tau rodi sbnrnye bwt fyp apa... sblm ni just pikir adanye nueron...neuron tu ape ye... aku ponn tak tau... who knows... maybe sejenis binatang...
    ooo master tu kecik dari slave i know the reason... maybe coz when the master asked the save to cook, the slave will eat 70% of master's food, ala... mcm hotel, bayaran maknan sgt mahal, tp foodnye skit gile... orsqziteee.....i djkkahhh nnggajsdlyttuukkk...zzzZZZzzzZZZZ-by me yg comel! yaya baik, rodi sgt bucukkkk

    ReplyDelete
  2. FYP???? 2 pun xtau ka...senang ja...F=fcuk Y=u P=perhgggghhhh....technically, mksudnya memg xboleh belah tahap mencabarnya...kamus dewan edisi ke-10..haha hmmm comment dokter2 fyp td boleh tahan...tp dokter lin PHD susah na fhm lah...FYP aku?? hmmm no comment...masa present baru aku faham...huhu k lah.....bubye...Matahari...

    ReplyDelete
  3. rodi..thx =)..d bri gelaran dr olehmu..huhu.
    insyaAllah termakbul..

    -reyla tak rela- haha

    ReplyDelete